Direktlänk till inlägg 27 juli 2011

Stansted i natt, nu till Cambridge

Av Katarina - 27 juli 2011 08:58

Lång väntan på Kastrup, förmodligen i onödan, och försenat flyg. Kunde inte logga in på Kastrups Internet, inget Internet på rummet. *suck* Jag kommer efter med bilderna... Nåväl.


Sov lite oroligt igen, men hotellet i Stansted (Holiday Inn) är mycket trevligt! Lyxbudget, minst sagt! :-D Engelsk frukost med scrambled eggs! Ska tillbaka till flygplatsen och ta tåget - i Cambridge möter jag upp med S och U. Trots det gråa vädret så har jag sol i hjärtat! Det är 10 år sedan jag träffade S och U i verkligheten. :-))))) *lycklig*

 
 
Ingen bild

Carina

27 juli 2011 11:10

Åh, England... jag önskar att jag kunde följt med dig... *drömmer mig bort*

L pratar engelska hela dagarna nu. -Mamma, vet du vad sol heter på engelska? Soli! Mamma, vet du vad gräs heter på engelska? Gräsi! Mamma, vet du? Katarina kan alla ord som finns på engelska! :-)

Katarina

28 juli 2011 08:23

HAHAHAHAHAAAA awwwwww!!!

 
Tintin

Tintin

28 juli 2011 10:10

Har ju ett par kusiner med familjer i England men det är ändå inte så ofta jag har varit där. Min svenska faster har varit borta sedan början av december 1997. Men den kvinnliga kusinen är ofta i Sverige och har sedan några få år en stuga vid samma sjö som vi. Inget kul med förseningar och annat strul. Har varit med om sånt ibland. Synd att det är så himla långt till Nya Zeeland, ett litet England på södra halvklotet!

http://tintinbloggar.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katarina - 3 november 2011 18:00

  Då är det dags att berätta om York! Detta är rara Louise som bor där och som jag hälsade på. :-) Vi är vid floden Ouse som flyter genom den urgamla staden i norra England.     Förutom man och son bor det även tre kattherrar hos Louise...

Av Katarina - 14 oktober 2011 14:30

  Jag tillbringade morgonen och förmiddagen med att utforska Camden Town och gå längs med Regent's Canal. Hahahaaaaaa, vilket härligt ställe! Kul affärer i kul hus och marknad vid Camden Lock utmed kanalen. Visst, en massa krimskrams och turistpry...

Av Katarina - 14 oktober 2011 07:56

  Här, på Trafalgar Square, är alltid trevligt! Jag fotograferade Nelson, lejon, fontäner och annat i november 2009. En annan vinkel denna gång: National Portrait Gallery och kyrkan St. Martin-in-the-Fields. Då, 2009, var kyrkan gömd bakom byggs...

Av Katarina - 11 oktober 2011 19:08

   Greenwich är en mycket trevlig del av London, åk dit! Charm i massor, maritim historia, skeppet Cutty Sark och universaltidslinjen GMT/UTC.   Jag tog tunnelbanan dit, linjen som heter DLR = Docklands Light Railway. Den är en av de nyare linj...

Av Katarina - 9 oktober 2011 10:36

Mitt i centrala London ligger The Temple. Det finns en tunnelbanestation med det namnet och kliver man av där kommer man upp vid Victoria Embarkment på Themsens norra strand. Victoria Embarkment är en parkplantering och ståtliga hus är som en mur dit...

Ovido - Quiz & Flashcards