Alla inlägg den 10 juli 2011

Av Katarina - 10 juli 2011 23:16

Jag övervägde starkt att bo på Sjömanskyrkans gästhem i London, otroligt billigt, nära Greenwich som jag vill besöka och det kändes lite kul att se "Sverige i London". Det är ju otroligt många svenskar som bor där. Förutom Sjömanskyrkan finns även Ulrika Eleonora kyrka nära Baker Street. Jag bestämde mig för ett hotell i Bloomsbury istället, där jag gärna bor. Dels för att ett gästhem innebär dela rum med många och dels för att det känns lite knasigt att åka dit för att "känna sig svensk". ;-)


Nu läser jag att de ska stänga gästhemmet. Ja, så går det...


http://www.svenskakyrkan.se/default.aspx?id=785595


De har ju fortfarande sin stora kyrka och kommer garanterat fortsätta med sin stora verksamhet. Men jag läste att detta året hade de flyttat midsommarfirandet från Hyde Park till Southwark Park precis bakom Sjömanskyrkan. Där fick de ha midsommarstång, vilket de aldrig fick i Hyde Park. Lite sorgligt... Ja ja, de kan säkert vara i Southwark i alla fall. Tänk er se svenskarna skutta som grodor runt en rest stång mitt i London... Så här såg det ut i Hyde Park 2007, utan stång. :-D



Sjömanskyrkan stänger inte förrän sent nästa år, så det finns ännu chans att bo där för £30 per natt, strax över 300 kr. Inte illa, hur som helst.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards