Direktlänk till inlägg 6 augusti 2011

Stockholm och Pride

Av Katarina - 6 augusti 2011 13:36

Det blev ännu en lång resedag från York den 4:e augusti via London i ösregn och flyg Stansted-Skavsta med 90 minuters vacker bussresa in till Stockholm. Flyga med Ryanair var bättre än jag trodde. 


Jag bor ute hos vänner i Nacka och gudsonen Joe går i skrivande stund i Prideparaden. Jag sitter på Plattan vid Sergels torg och väntar att de ska komma förbi! :-) Tyvärr sträckte jag en muskel bakom knät den sista dagen i York, hade annars tänkt gå i paraden, som stolt 'extraförälder' eller helt enkelt för att jag själv är ganska queer. ;-) 


Imorgon flyger jag hem till Malmö.

 
 
T

T

11 augusti 2011 15:40

Man ska vara stolt för det man tror på!! Verkar ju som att detta kom igång i huvudstaden året efter min flytt. JAG bodde ju sist där på Kungsholmen. Innan i Spånga.

http://mina-ord-och-bilder.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katarina - 3 november 2011 18:00

  Då är det dags att berätta om York! Detta är rara Louise som bor där och som jag hälsade på. :-) Vi är vid floden Ouse som flyter genom den urgamla staden i norra England.     Förutom man och son bor det även tre kattherrar hos Louise...

Av Katarina - 14 oktober 2011 14:30

  Jag tillbringade morgonen och förmiddagen med att utforska Camden Town och gå längs med Regent's Canal. Hahahaaaaaa, vilket härligt ställe! Kul affärer i kul hus och marknad vid Camden Lock utmed kanalen. Visst, en massa krimskrams och turistpry...

Av Katarina - 14 oktober 2011 07:56

  Här, på Trafalgar Square, är alltid trevligt! Jag fotograferade Nelson, lejon, fontäner och annat i november 2009. En annan vinkel denna gång: National Portrait Gallery och kyrkan St. Martin-in-the-Fields. Då, 2009, var kyrkan gömd bakom byggs...

Av Katarina - 11 oktober 2011 19:08

   Greenwich är en mycket trevlig del av London, åk dit! Charm i massor, maritim historia, skeppet Cutty Sark och universaltidslinjen GMT/UTC.   Jag tog tunnelbanan dit, linjen som heter DLR = Docklands Light Railway. Den är en av de nyare linj...

Av Katarina - 9 oktober 2011 10:36

Mitt i centrala London ligger The Temple. Det finns en tunnelbanestation med det namnet och kliver man av där kommer man upp vid Victoria Embarkment på Themsens norra strand. Victoria Embarkment är en parkplantering och ståtliga hus är som en mur dit...

Ovido - Quiz & Flashcards