Alla inlägg den 17 juli 2011

Av Katarina - 17 juli 2011 20:58

Jag var inne och kollade på SMHI:s webbsida över vädret i Västdanmark de närmaste 10 dygnen. Som de flesta skåningar kollade jag även DMI:s hemsida (Danska SMHI kan man säga), för många tycker deras prognoser stämmer bättre. I detta fall har nog SMHI fått sina prognoser från DMI, så det kan kanske kvitta. Hur som helst. 




Denna prognos gäller nu, från den 21-26 juli, när jag är där. Inget klockrent badväder, men baddräkten åker i ändå. Stränder kan beundras bättre i mulet väder, färre är där då. Uppehåll är bra vid utflykter, ösregn passar bra när man är på muséer eller tittar på någon av BBC:s fantastiska dramaserier, som både väninnan H och jag älskar.


Jag köpte dessutom regnboots i naturgummi i fredags, de påminner om jodphurs fast i naturgummi. De har riktig klack och sula, vilket är otroligt viktigt. Gå omkring i platta gummistövlar är rena fotmordet! Ont i fötterna har jag fått mer än nog av och kommer väl att få det igen, eftersom det ska gås och ses en hel del. :-)    

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards