Direktlänk till inlägg 21 juli 2011

Över hela Danmark

Av Katarina - 21 juli 2011 12:56

Resor detta dygnet så här långt:

  • 1000 varv i lägenheten innan sänggående för att kolla att allt var packat och ihopsamlat.
  • 1000 varv i sängen under natten tills lakanet var en knölig bulle.
  • 1000 varv i lägenheten för att kolla en gång till.
  • Buss till Malmö Central. Jag åkte i god tid och åt frukost på Barista vid Anna Lindhs plats, samt köpte en Caesarsallad att hamed till lunchen.
  • Tåg Malmö C - Köpenhamns Huvudbangård. Jag var även där i god tid.
  • Tåg Köpenhamn 11.30 till Kolding.

Nu rullar vi och jag har lyckats komma in på tågets Internet genom att köpa surfbiljett från försäljningsvagnen. De verkar inte så förtjusta i mina försök till att prata danska, förstår inte det... ;-) Vi har passerat Stora Bält mellan Själland och Fyn, och lämnade nyss Nyborg. Byte i Kolding 13.40 Bra tåg, snabbt Internet och gott kaffe, men smutsiga rutor och ganska grå himmel därute. Det ser ut precis som Skåne, men det visste jag ju redan. ;-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katarina - 3 november 2011 18:00

  Då är det dags att berätta om York! Detta är rara Louise som bor där och som jag hälsade på. :-) Vi är vid floden Ouse som flyter genom den urgamla staden i norra England.     Förutom man och son bor det även tre kattherrar hos Louise...

Av Katarina - 14 oktober 2011 14:30

  Jag tillbringade morgonen och förmiddagen med att utforska Camden Town och gå längs med Regent's Canal. Hahahaaaaaa, vilket härligt ställe! Kul affärer i kul hus och marknad vid Camden Lock utmed kanalen. Visst, en massa krimskrams och turistpry...

Av Katarina - 14 oktober 2011 07:56

  Här, på Trafalgar Square, är alltid trevligt! Jag fotograferade Nelson, lejon, fontäner och annat i november 2009. En annan vinkel denna gång: National Portrait Gallery och kyrkan St. Martin-in-the-Fields. Då, 2009, var kyrkan gömd bakom byggs...

Av Katarina - 11 oktober 2011 19:08

   Greenwich är en mycket trevlig del av London, åk dit! Charm i massor, maritim historia, skeppet Cutty Sark och universaltidslinjen GMT/UTC.   Jag tog tunnelbanan dit, linjen som heter DLR = Docklands Light Railway. Den är en av de nyare linj...

Av Katarina - 9 oktober 2011 10:36

Mitt i centrala London ligger The Temple. Det finns en tunnelbanestation med det namnet och kliver man av där kommer man upp vid Victoria Embarkment på Themsens norra strand. Victoria Embarkment är en parkplantering och ståtliga hus är som en mur dit...

Ovido - Quiz & Flashcards